Pascale Esch

Pascale Esch

Research scientist

Faculty or Centre Faculty of Humanities, Education and Social Sciences
Department LUCET
Postal Address Université du Luxembourg
Maison des Sciences Humaines
11, Porte des Sciences
L-4366 Esch-sur-Alzette
Campus Office MSH, E03 25-260
Email
Telephone (+352) 46 66 44 6948
powered by
orbilu.uni.lu

2022

Full Text
See detailFindings from the ÉpStan National Education Monitoring against the Background of the COVID-19 Pandemic
Fischbach, Antoine; Colling, Joanne; Levy, Jessica; Pit, Ineke; Rosa, Cassie; Krämer, Charlotte; Keller, Ulrich; Gamo, Sylvie; Hornung, Caroline; Sonnleitner, Philipp; Ugen, Sonja; Esch, Pascale; Wollschläger, Rachel

E-print/Working paper (2022)

Full Text
See detailFindings from the ÉpStan National Education Monitoring against the Background of the COVID-19 Pandemic. Online Supplement
Fischbach, Antoine; Colling, Joanne; Levy, Jessica; Pit, Ineke; Rosa, Cassie; Krämer, Charlotte; Keller, Ulrich; Gamo, Sylvie; Hornung, Caroline; Sonnleitner, Philipp; Ugen, Sonja; Esch, Pascale; Wollschläger, Rachel

E-print/Working paper (2022)

See detailSubjektives Wohlbefinden in der 5. und 9. Schulklasse: gibt es einen Zusammenhang mit dem Bildungsweg und der schulischen Leistung?
Pit-Ten Cate, Ineke; Esch, Pascale; Keller, Ulrich; Fischbach, Antoine; Wollschläger, Rachel

Scientific Conference (2022, March 09)

Full Text
See detailAcademic Achievement and Subjective Well-being: A Representative Cross-sectional Study
Wollschläger, Rachel; Esch, Pascale; Keller, Ulrich; Fischbach, Antoine; Pit-Ten Cate, Ineke

in Heinen, Andreas; Samuel, Robin; Vögele, Claus; Willems, Helmut Erich (Eds.) Wohlbefinden und Gesundheit im Jugendalter (2022)

Top of Page

2021

Full Text
See detailRésultats du monitoring scolaire national ÉpStan dans le contexte de la pandémie de COVID-19
Fischbach, Antoine; Colling, Joanne; Levy, Jessica; Pit-Ten Cate, Ineke; Rosa, Cassie; Krämer, Charlotte; Keller, Ulrich; Gamo, Sylvie; Hornung, Caroline; Sonnleitner, Philipp; Ugen, Sonja; Esch, Pascale; Wollschläger, Rachel

in LUCET; SCRIPT (Eds.) Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021 (2021)

Full Text
See detailBefunde aus dem nationalen Bildungsmonitoring ÉpStan vor dem Hintergrund der COVID-19- Pandemie
Fischbach, Antoine; Colling, Joanne; Levy, Jessica; Pit-Ten Cate, Ineke; Rosa, Cassie; Krämer, Charlotte; Keller, Ulrich; Gamo, Sylvie; Hornung, Caroline; Sonnleitner, Philipp; Ugen, Sonja; Esch, Pascale; Wollschläger, Rachel

in LUCET; SCRIPT (Eds.) Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (2021)

See detailRésultats du monitoring scolaire national ÉpStan dans le contexte de la pandémie de COVID-19 (Matériels supplémentaires)
Fischbach, Antoine; Colling, Joanne; Levy, Jessica; Pit-Ten Cate, Ineke; Rosa, Cassie; Krämer, Charlotte; Keller, Ulrich; Gamo, Sylvie; Hornung, Caroline; Sonnleitner, Philipp; Ugen, Sonja; Esch, Pascale; Wollschläger, Rachel

in LUCET; SCRIPT (Eds.) Rapport National sur l´Éducation au Luxembourg 2021 (2021)

See detailBefunde aus dem nationalen Bildungsmonitoring ÉpStan vor dem Hintergrund der COVID-19 Pandemie (Supplement)
Fischbach, Antoine; Colling, Joanne; Levy, Jessica; Pit-Ten Cate, Ineke; Rosa, Cassie; Krämer, Charlotte; Keller, Ulrich; Gamo, Sylvie; Hornung, Caroline; Sonnleitner, Philipp; Ugen, Sonja; Esch, Pascale; Wollschläger, Rachel

in LUCET; SCRIPT (Eds.) Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (2021)

Full Text
See detailNouveaux résultats longitudinaux issus du monitoring scolaire national ÉpStan en première et troisième année scolaire (cycles 2.1 et 3.1) : tendance négative au niveau du développement des compétences et redoublements inefficaces
Hornung, Caroline; Wollschläger, Rachel; Keller, Ulrich; Esch, Pascale; Muller, Claire; Fischbach, Antoine

in LUCET; SCRIPT (Eds.) Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021 (2021)

Full Text
See detailNeue längsschnittliche Befunde aus dem nationalen Bildungsmonitoring ÉpStan in der 1. und 3. Klasse: Negativer Trend in der Kompetenzentwicklung und kein Erfolg bei Klassenwiederholungen.
Hornung, Caroline; Wollschläger, Rachel; Keller, Ulrich; Esch, Pascale; Muller, Claire; Fischbach, Antoine

in LUCET; SCRIPT (Eds.) Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (2021)

See detailDevelopment of a screeneing tool for functional vision impairments in early childhood
Monteiro, Sara; Esch, Pascale; Hipp, Géraldine; Ugen, Sonja

Scientific Conference (2021, November 11)

See detailDevelopment of a large-scale screener for functional vision impairments in early childhood
Monteiro, Sara; Esch, Pascale; Hipp, Géraldine; Ugen, Sonja

Scientific Conference (2021, October 21)

Top of Page

2020

See detailSchulisches Wohlbefinden und Schulzufriedenheit unter Berücksichtigung sozio-demografischer Variablen und akademischer Leistung
Wollschläger, Rachel; Esch, Pascale; Fischbach, Antoine; Pit-Ten Cate, Ineke

Scientific Conference (2020, March)

Top of Page

2019

See detailMeasuring social participation of students with special educational needs using large scale data
Pit-Ten Cate, Ineke; Wollschläger, Rachel; Esch, Pascale; Fischbach, Antoine

Scientific Conference (2019, May)

Top of Page

2018

Full Text
See detailSchulische Kompetenzen von Erstklässlern und ihre Entwicklung nach zwei Jahren.
Hoffmann, Danielle; Hornung, Caroline; Gamo, Sylvie; Esch, Pascale; Keller, Ulrich; Fischbach, Antoine

Report (2018)

Full Text
See detailLes compétences scolaires des enfants au début du cycle 2 de l'école fondamentale au Luxembourg et leur développement après deux ans.
Hoffmann, Danielle; Hornung, Caroline; Gamo, Sylvie; Esch, Pascale; Keller, Ulrich; Fischbach, Antoine

Report (2018)

Full Text
See detailSchulische Kompetenzen von Erstklässlern und ihre Entwicklung nach zwei Jahren.
Hoffmann, Danielle; Hornung, Caroline; Gamo, Sylvie; Esch, Pascale; Keller, Ulrich; Fischbach, Antoine

Poster (2018, November 08)

Top of Page

2016

See detailDifférences inter‐ et intraindividuelles en besoin de cognition
Keller, Ulrich; Strobel, Anja; Martin, Romain; Fischbach, Antoine; Esch, Pascale; Preckel, Franzis

Poster (2016, June)

Top of Page

2014

Full Text
See detailThe downward spiral of mental disorders and educational attainment: a systematic review on early school leaving.
Esch, Pascale; Bocquet, Valery; Pull, Charles; Couffignal, Sophie; Lehnert, Torsten; Graas, Marc; Fond-Harmant, Laurence; Ansseau, Marc

in BMC psychiatry (2014), 14

See detailSanté mentale et éducation au Luxembourg: Etude des facteurs de risque psychosociaux associés au décrochage scolaire
Esch, Pascale; Bocquet, Valéry; Pull, Charles; Demogeot, Claude; Lehnert, Torsten; Graas, Marc; Fond-Harmant, Laurence; Ansseau, Marc

in Prévention et promotion de la santé mentale: Une alliance transfrontalière innovante (2014)

Top of Page

2011

Full Text
See detailPsychosocial risk and protective factors of secondary school dropout in Luxembourg: the protocol of an exploratory case-control study.
Esch, Pascale; Bocquet, Valery; Pull, Charles; Couffignal, Sophie; Graas, Marc; Lair, Marie-Lise; Lehnert, Torsten; Fond-Harmant, Laurence; Ansseau, Marc

in BMC public health (2011), 11

Top of Page